Pagina's

23 feb. 2014

mmm.... feestelijk smullen!

Wat is nu leuker dan een verjaardagstaart met het cijfer van je verjaardag?! Mijn moeder maakte zo'n taart vroeger altijd voor mij en mijn broertje/zus. Nu mijn zoon 1 jaar oud werd besloot ik die traditie voort te zetten!
En dus ging ik vol goede moed aan de slag, maakte verschillende proeftaarten, met uiteindelijk een hele lekkere vrolijke taart op de verjaardag van mijn zoon!


Zelf ook aan de slag met zo'n cijfertaart?

* Maak het aantal cakes wat je nodig hebt voor de taart. Ik koos ervoor geen cake-beslag te maken maar biscuit-beslag, zodat de taart lekker luchtig en minder machtig wordt!
Het cijfer 1 is natuurlijk makkelijk, alleen maar rechte kanten! Wanneer je kind ouder wordt, wordt het lastiger. Het beste kun je een cake blik kopen in de vorm van een tulband (een ronde met een gat erin).
* Leg met de cakes de vorm van het cijfer wat je wilt maken.
* Snij de cakes horizontaal door de helft en doe er een lekkere vulling tussen, zoals banketbakkersroom, vruchten oid.
* Besmeer de zijkanten van de cakes die zichtbaar zijn met slagroom (klop slagroom met klop-fix zodat deze niet uitzakt), en 'dep' de cake dan in de versiersels die je gebruikt voor de zijkanten.
* Smeer de overgangen tussen de verschillende stukken cake dicht met slagroom (dit heb ik niet gedaan, waardoor het glazuur niet egaal aangebracht kan worden en je de overgangen blijft zien)
* Voorzie de bovenzijde van de taart van glazuur, ik koos voor suikerglazuur, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor chocolade, of de suiker galzuur kleuren! Zorg ervoor dat de galzuur niet van de taart af loopt, over de slagroom heen (het glazuur hoeft niet volledig tot aan de randen te komen, deze versier je nog met slagroom). Strooi de versiersels op het glazuur als dit nog zacht is.
* Nadat het glazuur is uitgehard kun je de randen versieren met slagroom, dit doe je het makkelijkst door een spuitzak te gebruiken.

Kaarsje(s) erop en klaar! Smullen maar!

Fijne verjaardag!






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)