Pagina's

13 feb. 2017

Zelf haarbandjes maken voor de kleine meid!

Het haar van mijn dochtertje (nu 1 jaar en 9 maanden) groeit niet zo snel... jammer voor een moeder die niet kan wachten om er iets mee te doen! Zelfs een speldje kan nog niet in haar haren, dus besloot ik voor de kerst een feestelijk haarbandje te maken!


Zelf ook aan de slag?

Ik kocht standaard haarbandjes bij een goedkope winkel en haalde de applicaties eraf. Zelf maakte ik nieuwe applicaties die meer bij mijn stijl passen.
Tip! Ik kocht de haarbandjes in een fysieke winkel, omdat ik dan de vorm kon passen op het hoofd van mijn dochtertje. Je kan de haarbandjes natuurlijk ook online bestellen, maar mijn ervaring is dat er veel verschillende haarbandjes zijn, die niet op ieder hoofd passen!


Het strikje is gemaakt van elastisch band, beide zijden van de band zijn gebruikt, waardoor een gedeelte gestippeld is en een gedeelte effen. Eerst knipte ik de juiste lengtes en keek ik hoe ik ze op elkaar wilde maken, daarna gebruikte ik een lijmpistool om alles aan elkaar te maken. Ik koos ervoor de band rond het haarbandje te draaien, omdat me dat steviger leek dan het strikje enkel vast te plakken.
Voor het blauwe haarbandje moet ik nog wat bedenken... wordt vervolgd dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)